Un habitant de Petra, Miquel Marí, ha aconseguit aprovar l’examen de màxim nivell (C2) de francès a base de veure i escoltar anuncis de perfums. Segons ha explicat el mateix Miquel “mai havia tingut interès en aprendre francès, però clar, miro Antena 3 un parell d’hores cada dia i és com fer immersió total en francès quan arriba Nadal i els Reis”. Començant per paraules senzilles com “eau” o “je t’aime”, Miquel aviat va anar desenvolupant un lèxic i una comprensió pràcticament totals del francès.
Mark McPijo publicista de colònies, ha declarat a Foc i Fum que “els anuncis de perfum sempre es fan en francès perquè hem de parèixer cool, encara que no sapiguem dir més de tres paraules”. S’han donat altres casos estranys quant a l’aprenentatge de llengües: el 2002, un anglès va aprendre rus llegint únicament discursos d’Stalin; per altra banda, una dona francesa va aconseguir aprendre llatí mirant pel·lícules de romans, tot i que xerraven en anglès.