Segons ha informat avui dematí Xavier Bosch, conseller de Transport Públic, el Servei Ferroviari de Mallorca (SFM) comptarà amb 15 nous trens de rodes que circularan per la via verda, que connecta Manacor amb Artà. Aquests “trens” són en realitat minibusos, però se n’ha modificat l’estructura perquè pareixin trens de veres.
Aquests trens han tingut un cost total de 5 milions d’euros, i s’han comprat de segona mà a Burundi. Segons ha informat el propi conseller, “les negociacions amb Burundi ha estat llargues però fructíferes. Ara serem el primer país del món que, enlloc de tenir trens, té un camí pel qual hi circulen busos disfressats de tren. Brutal.” Les reaccions al carrer no s’han fet esperar. Varis grups d’anti-sistema han calat foc a l’estació de Son Carrió amb motiu de protesta, i les estacions de Son Servera i Artà han aparegut pintades proferint insults al govern, i sobretot al conseller Bosch. Maria M, propietària d’un xiringuito a la via verda, es mostra també contrària a la mesura: “aquest govern no sap que vol: primer lleven el tren, després donen permís per posar-hi xiringuitos, i ara hi volen fer passar un bus disfressat de tren. Això no hi ha qui ho entengui”.
Mariano Rajoy s’ha manifestat a favor d’aquest nova mesura: “sobraven 5 milions del rescat europeu i no sabíem què fer-ne. Gràcies al govern balear s’han invertit en un producte tan important com són els trens amb rodes”. Juan Márquez, portaveu de l’associació hotelera de Balears ha dit “això serà bo perquè els turistes hi aniran amb aquests trens, i com sempre, nosaltres en treurem benefici sense haver de gastar res”.