Vés al contingut

L’estat espanyol aprova la “Llei de l’Humor”

Segons ha informat avui dematí el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, el ministeri d’Interior ha elaborat una nova llei que regularà l’humor i la sàtira a tot l’estat. Aquesta nova llei estableix quins temes són susceptibles de ser tractats amb to humorístic i quins no. Tota aquesta polèmica ha sorgit després dels controvertits tuits del regidor de cultura del govern de Carmena.  A partir d’ara s’estipula que alguns temes, considerats de vital importància, no poden aparèixer a cap broma, ja sigui a la premsa escrita, digital o a les xarxes socials. Rajoy ha informat a la premsa que s’ha acabat això de fer mofa i riure’s de temes importants. Foc i Fum ha tingut accés a part d’aquesta llei i revela el seu contingut als seus lectors [transcripció textual]:

I.-  Si un diputat o regidor que no sigui del PP fa una broma ofensiva, haurà de dimitir.

II.- Tots aquells que facin bromes sobre la unitat d’Espanya hauran de copiar 50 vegades la pregunta “¿En tu DNI que pone?”

III.- No poden fer-se bromes sobre casos de corrupció, excepte els ERE d’Andalusia

IV.- El franquisme, ja que fou un moviment alliberador de la democràcia occidental, ha de quedar lliure de qualsevol crítica humorística

V.- L’Eslgésia catòlica. Ens la pela si us rieu dels altres cultes, però no del catòlic, que té massa poder.

VI.- Queden prohibides les bromes sobre la monarquia, perquè les veuen però no les entenen, i això no és just.

VII.- Els jueus. Altres grups o nacions si que poden ser objecte de broma, perquè són pobres, com per exemple els gitanos i palestins, o perquè o ens importen una merda, com per exemple els catalans, els d’esquerres, els homosexuals, etc.

Pareix a ser que aquesta nova llei entrarà en vigor a partir de l’1 de setembre i podria suposar el tancament de diversos mitjans o programes humorístics. Pedro Sánchez ha donat suport a aquesta nova llei, però s’ha equivocat i ha votat en contra. Per altra banda, Susana Díaz, presidenta d’Andalusia, també s’ha mostrat favorable a aquesta llei: “després de pactar amb Ciudadanos li he agafat el gust a l’extrema dreta”

Etiquetes: